“Polaznicima preporučujem da obavezno vode evidenciju svojih prihoda i troškova”


Nakon godinu dana stanke uzrokovane epidemijom koronavirusa, Erste banka nastavlja s održavanjem besplatnih radionica financijske pismenosti za građane, pod nazivom Škola pametnih financija, koje će se zbog prilagodbe epidemiološkim uvjetima, ubuduće održavati online, preko aplikacije Microsoft Teams. O sadržaju radionica, ali i o novom formatu razgovarali smo s Duškom Rodićem, trenerom Škole pametnih financija.

Kako funkcionira novi format Škole pametnih financija, online radionice?

Očekivao sam da bi se pri prelasku na online radionice mogli suočiti s brojnim tehničkim poteškoćama, poglavito oko spajanja i korištenja Microsoft Teamsa. No, za sada stvari izvrsno funkcioniraju, a velika je i prednost fleksibilnost održavanja radionica, kao i mogućnost drugih prilagodbi polaznicima.

Prema tvom iskustvu, koje teme najviše zanimaju sudionike i što te najčešće pitaju?

Sudionicima je cjelokupna tematika Škole zanimljiva. Dio na kojem se obično najduže zadržim i koji izazove najviše diskusije je popunjavanje mjesečnog budžeta. Tu osvijeste svoju potrošnju te shvate i neke troškove koji im se potkradu,  a da ih nisu niti bili svjesni. U konačnici, to dovede do međusobne razmjene iskustava, a i opće spoznaje kako je zaista važno aktivno voditi brigu o svojim financijama.  

Po čemu se radionica Škole razlikuje od nekih drugih radionica banke, na kojima sudjeluješ?

Škola pametnih financija nema prodajni karakter, ne bavi se promocijom proizvoda već služi isključivo za podizanje svijesti polaznika o važnosti i brizi za svoje financije te svjesnoj i odgovornoj potrošnji.

Na samom početku kad si se pripremao za predavača radionice, jesi li nešto i sam naučio?

Moram priznati da sam dosta tehnika dobrog financijskog upravljanja koje prolazimo na radionici primjenjivao u vođenju svojih financija i prije Škole. To mi je uvelike olakšalo da polaznicima mogu i na vlastitom primjeru prenijeti iskustva i važnost aktivne brige o svojim financijama. Također, moram naglasiti, svaka radionica donosi neko novo iskustvo, neko novo znanje i neku novu spoznaju kroz diskusije s polaznicima tako da nakon svake održane radionice koliko god da imam široko znanje o ovoj tematici uvijek naučim nešto novo.

Što najradije preporučuješ polaznicima?

Preporučujem im je da obavezno vode evidenciju svojih prihoda i troškova i nakon radionice jer je to jedini način na koji mogu osvijestiti sve svoje potrebne i nepotrebne troškove, postići uštede, i u konačnici zadržati potpuno kontrolu nad vlastitim financijama. Obavezno im dajem savjet da prije svake kupnje dobro promisle, pa čak i da uzmu dan-dva kako bi osvijestili je li proizvod koji kupuju uistinu njihova stvarna potreba ili trenutna želja. Odnosno postoji li nešto drugo što bi s tim novcem mogli kupiti, a da bolje zadovoljava njihove potrebe u ovom trenutku.

Jesi li u razgovoru s njima uočio neke zajedničke teme i što ih najčešće muči?

Ono što muči većinu polaznika, pogotovo u početku radionice je kako od svog ograničenog dohotka nešto uštedjeti i staviti „sa strane“ kad im ionako, kako navode, ništa ne ostane na kraju mjeseca. Ova problematika je prisutna čak i kod polaznika s višim prihodom te tu upravo dolazi do izražaja naša radionica gdje kroz pet koraka dobrog financijskog upravljanja osvijestimo polaznike o nepotrebnim troškovima te malim – velikim trikovima kako je ipak moguće uštedjeti bez obzira na visinu dohotka.  

Kad bi se radionice proširivale novim temama, koja područja bi po tebi još trebalo dodati?

Na temelju dosadašnjeg iskustva i razgovora s polaznicima teme koje ih zanimaju su investicije i štedno ulagački proizvodi. Navedena tematika je posebno interesantna mladim osobama koje su sklonije riziku, ali i imaju očekivanja bržeg i višeg ostvarenja prinosa kroz trgovinu vrijednosnim papirima i ulaganjima u fondove te stoga često na radionicama imam upite pojedinaca o planu uvođenja ove tematike u neke buduće radionice.

I za kraj, ali ne manje važno…

Usudio bih se reći da je Škola pametnih financija jedan od najvrjednijih društveno odgovornih projekata banke koji je u kratkom vremenu postao iznimno popularan i kojim se bitno mijenja percepcija građana o bankama kao institucijama koje su orijentirane isključivo na prodaju i profit. Navedeno je posebno izraženo kada su neki polaznici na početku radionice oprezni te očekuju da će radionica biti prodajna, a onda, kada tijekom radionice shvate da nam je isključiva namjera edukacija i unaprjeđenje njihovog financijskog znanja opuštaju se te stječu povjerenje, a nerijetko i traže savjet s kim bi se u našoj banci mogli konzultirati o svojim potrebama.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Urednici moraju odboriti komentar.

*

Pročitaj i...